Lige så mange brugere der er af facebook, ligeså mange meninger er der om hvad godt content er.
Facebook vil gerne præsentere deres brugere for det mest relevante materiale hele tiden, derfor kigger Facebooks algoritmer dine kunder over skulderen, og ser hvad der virker bedst på den enkelte bruger. Du er derfor nødt til at skabe en relation til din kunde, og skabe behovet for lige netop dit produkt hos din næste kunde.
Content er i modsætning til hvad mange tror ikke traditionel reklame. Content har altid kunden i fokus, i modsætning til reklame der har produktet i fokus. Det handler derfor om at skabe kendskab og troværdighed til jeres brand, og derved skabe behovet for jeres produkter hos modtageren, som i sidste ende gerne skulle ende med at blive kunde.
Hvad kan I så få ud af Content Marketing?
☛ I opnår en større plads i jeres mulige kunders bevidsthed, og derved en større chance for det er jer de placerer deres køb hos.
☛ Beviser I gennem godt content, at I er dem der har størst viden indenfor jeres felt, opnår I en større tillid hos kunderne, og det vil igen resultere i at de placerer deres køb hos jer.
☛ Omkostningerne til markedsføring kan reduceres, eller holdes nede på et minimum. Nogle produkter egner sig naturligt bedre til at blive markedsført gennem Sociale Medier, men langt de fleste produkter har stadig deres berettigelse til at være på de Sociale Medier, og kan gennem målrettet arbejde opnå et salgsboost.
Jeg har hjulpet flere virksomheder med at skabe relationer og sætte deres kunders behov i fokus, for på den måde at øge salget af deres egne produkter. Kan vi skabe behovet hos kunden, kan vi også skabe salget.
Giv mig et kald hvis jeg også skal hjælpe jeres virksomhed.